Zorg

Soms heeft een leerling extra hulp of zorg nodig die binnen de klas niet mogelijk is. Hij kan dan begeleiding krijgen van andere professionals in school. Actief meedoen aan het onderwijs is niet voor al onze leerlingen vanzelfsprekend. Als een leerling hier problemen mee heeft, dan bieden we daarvoor altijd ondersteuning op maat.

Commissie voor de Begeleiding

Onze Commissie voor de Begeleiding adviseert na overleg met de ouders over het ontwikkelingsperspectief van de leerling. Ook onderzoekt de commissie of een leerling extra ondersteuning nodig heeft en wat dan passend is. Verder evalueert de commissie jaarlijks de vorderingen van de leerling. We stemmen zorg en onderwijs steeds zo goed mogelijk op elkaar af. De CvdB bestaat uit de zorgcoördinatoren en gedragswetenschappers.

Zorgcoördinator

De zorgcoördinator is verantwoordelijk voor de onderwijskundige begeleiding en ondersteuning van docenten. Dat gebeurt onder andere door klassenobservaties. De observaties en begeleiding richten zich op het gedrag van leerlingen en docenten.

Gedragswetenschapper

De gedragswetenschapper richt zich vooral op ontwikkelings- en gedragsproblemen van leerlingen. Ze begeleidt individuele leerlingen en geeft advies aan docenten. Soms observeert ze leerlingen, individueel of in de groep. Als dat nodig is, doet ze aanvullend psychologisch onderzoek. Daarna geeft ze een advies (en eventueel begeleiding) aan docenten, ouders en behandelaars